Svenska kyrkans egna samtalslinjer

Jourhavande präst

Jourhavande präst har öppet alla kvällar klockan 21.00-06.00 och erbjuder akut samtals- och krisstöd. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst.

Är du ledsen, rädd, orolig eller känner dig ensam? Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla kvällar klockan 20.00–24.00. Länk till chatt:

Chatta här

Du kan även skriva ett digitalt brev till Jourhavande präst, brevlådan är öppen dygnet runt och svar får du inom 24 timmar.

Skriv ett brev här

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kyrkans SOS

Kyrkans SOS erbjuder hjälp och själavård till människor i akut kris, för de som kämpar med ensamhet, psykisk ohälsa och suicid skall få någon att dela det svåra med. Telefon: 0771-800 650, vardagar klockan 13.00-21.00 och helger samt röda dagar klockan 16.00-21.00.

Länk till SOS-brevlådan:
SOS-brevlådan - Kyrkans SOS , brevlådan är öppen dygnet runt och svar får du inom 24 timmar.

Regnbågslinjen

Regnbågslinjen är en samtalsjour via telefon och digitala brev. Regnbågslinjen riktar sig till dig som definierar dig inom HBTQI-spektrumet, till anhöriga, närstående och allierade till HBTQI-personer.

Telefon: 0770-55 00 10, tisdagar och torsdagar klockan 18.00-21.00

Länk till digitala brev:
Regnbågslinjen Brev - Kyrkans SOS , brevlådan är öppen dygnet runt och svar får du inom 24 timmar.

Nätvandrarchatten

Här finns vi och vill lyssna och prata med dig som är mellan 12 och 25 år. Chatten är öppen måndag, onsdag och söndag, klockan 19.00-22.00, alla dagar året om. Länk till Nätvandrarchatten