Några ungdomar sitter på golvet och målar på ett långt papper.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Norra Solberga-Flisby

Varmt välkomna till våra grupper för barn, familj och ungdom

Vårterminen 2024 börjar v 3.

Stor & Liten

Är du hemma med ditt/dina barn på torsdagsförmiddagarna? Då är Stor & Liten något för er! På programmet står sång och musik, pyssel och lek och så tid att umgås och fika tillsammans. Ledare är Johanna och Pierre.

Torsdagar kl 9.30 - 11.30 med start 18 januari. Drop in!

Smått & Gott

Hallå där alla barn! Kom och var med på Smått & Gott (4-5 år). Det blir allt från sång, lek och pyssel till kluriga uppdrag och spännande tävlingar. En rolig stund mitt i veckan helt enkelt! Ledare är Johanna, Natalie och Pierre.

Varannan tisdag (udda veckor) kl.17.00-18.30 med start 16 januari.

MixMax

Hallå där alla barn!  Kom och var med på MixMax (6 år och uppåt).  Det blir allt från sång, lek och pyssel till kluriga uppdrag och spännande tävlingar. En kul stund mitt i veckan helt enkelt! Ledare är Johanna, Natalie och Pierre.

Varannan tisdag (jämna veckor) kl. 17.30-19.00 med start 23 januari.

AFTER-SCHOOL-kören

After-school-kören är församlingens kör för dig som går i åk 3-6. Vi träffas varje torsdag direkt efter skolan för att gemensamt promenera till Missionskyrkan i Anneberg.
Först äter vi lite mellanmål tillsammans - och sen sjunger vi så taket lyfter! Ledare är Maria och Pierre.

Start torsdag 18 januari kl. 14:45-16:15 ca.

Kontakta Maria för anmälan.

CREDO-KÖREN

För dig som går i åk 7 och uppåt!
Vi träffas i Norra Solberga på onsdagarna kl. 16.45–17.45.
Efter kören har du möjlighet att stanna kvar och också vara med i vår ungdomsgrupp OYAK!
Körstart onsdagen den 17  januari kl. 16.45 i Norra Solberga kyrka.

OYAK

Vadå OYAK? Jo, helt enkelt OYAK! Drama och lek, sång och musik, uppdrag och tävlingar, allvar och skratt, fika och go gemenskap… En härlig blandning av det mesta och bästa! Du som går i åk 7 och uppåt, kom och kolla själv vad som är på gång på OYAK! Ledare är Johanna och Pierre.

Onsdagar kl. 18.00-20.00 med start 17 januari.

Vokalgruppen AMICIZA

Vokalgruppen Amiciza är församlingens kör  för dig som går på gymnasiet!
Vi övar på lite olika dagar och tider, så är du intresserad av att sjunga med oss –
kontakta kyrkomusiker Maria Sandberg, för mer information.

Johanna Brodd

Mer om Johanna Brodd

Pedagog i Norra Solberga-Flisbys församlingsområde. Johanna har sitt kontor i Kyrkans hus vid Norra Solberga kyrka.

• Natalie Karlsson

Pedagog, Enhet Barn, Ungdom och Undervisning, Personal i Södra Vedbo pastorat

Mer om Natalie Karlsson

Nathalie är vikarierande pedagog.

Pierre Fogelström

Mer om Pierre Fogelström

Församlingsassistent som jobbar bland annat med ungdomar i Norra Solberga-Flisby församling. Han har sitt kontor i Kyrkans hus jämte Norra Solberga kyrka.

Maria Sandberg

Mer om Maria Sandberg

Maria Sandberg är musiker i Norra Solberga-Flisby. Hon har sitt kontor i Kyrkans Hus vid Norra Solberga kyrka.