Hantering av personuppgifter i Södra Vedbo pastorat

Här finns information om hur vi hanterar personuppgifter vid kontakt med oss på olika sätt.

Begära utdrag av personuppgifter

Skicka en undertecknad begäran för att få veta vilka uppgifter Södra Vedbo pastorat behandlar om dig. Södra Vedbo pastorat har enbart tillgång till personuppgifter som behövs för pastoratets egen verksamhet och har inte tillgång till uppgifter som finns hos andra församlingar.

Kontaktuppgifter

Om du har frågor, klagomål eller vill lämna in en begäran om att utöva dina rättigheter kan du göra det genom att kontakta vår expedition. Du har även rätt att begära rättelse, komplettering eller radering av personuppgifter som vi behandlar om dig.

Du kommer i normalfallet att få svar inom 30 dagar från det att din begäran mottagits.

Södra Vedbo pastorat, expedition

e-post: sodravedbopastorat@svenskakyrkan.se

Öppettider:
Måndag-Torsdag 10.00-12.00, 13.00-15.00 Fredag 10.00-12.00

Besöksadress: Österlånggatan 17, 575 31  EKSJÖ
Postadress: Box 248, 575 23  EKSJÖ

Fakturaadress för alla församlingarna i Södra Vedbo pastorat är:
E-post: fakturor.sodravedbopastorat@svenskakyrkan.se
Post: Södra Vedbo pastorat, Box 248, 575 23  EKSJÖ

Dataskyddsombud

Södra Vedbo pastorats dataskyddsombud är Erika Malmberg. Om du har frågor om vår behandling av dina personuppgifter, hör av dig till henne: 072-549 64 34, erika.malmberg@intechrity.se

Om du inte skulle vara nöjd med hur vi hanterat din begäran eller vår behandling av dina personuppgifter har du alltid rätt att framföra klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.