Hults kyrka
Foto: Foto: Margot Uddfolk Paalman

Höreda-Hults församlingsområde

Församlingarna Hult-Edshult, Höreda och Mellby ingår i församlingsområdet med sina fyra kyrkor och församlingshem samt Kulla kapell. Invånarantalet uppgår till drygt 2500 varav ca 1750 är medlemmar i Svenska kyrkan.

Inspelade andakter i Södra Vedbo pastorat

Andakter inspelade under perioden domssöndagen till påsk, december-mars

För Hult-Edshults församling

För Höreda församling

För Mellby församling

Anmälan till konfirmation 2024-2025 är öppen. Läs mer och anmäl dig här:

Gudstjänster

Kom låt oss tillsammans lova och ära Gud

Välkommen att fira gudstjänst i vår församling. Varje söndag och kyrklig helgdag firas det gudstjänst i någon av våra kyrkor eller kapell

Normalt firar vi högmässa varje söndag och helgdag i Höreda-Hults församlingsområde i någon av våra kyrkor. Tider kan variera, men med en snabb blick i kalendern får man veta både tid och plats.

Framsida Kyrkbladet nr 3 2022

Nytt nummer av Kyrkbladet

Här kan du läsa senaste numret och även tidigare nummer av Kyrkbladet, tidningen som är gemensam för pastoratets sju församlingar.

Unik bok hittad i Hults kyrka

Fram till mars 2021 kan boken från 1570 ses på Linköpings slotts- och domkyrkomuseum. Den har nämligen en gåshudframkallande koppling till Stångebroslaget.

Luncher i Hult, Höreda och Mellby

Mat, prat och gemenskap i våra församlingar

Jobba hos oss

Här hittar du lediga tjänster inom Södra Vedbo pastorat. Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt.

Höreda-Hult Kyrkor

Kyrkor och byggnader

Höreda-Hult

Måndax i Höreda, POPCORN och Torsdax i Hult. Höstterminen 2024 börjar v 36. Nu kan du anmäla dig till höstens grupper.

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Vuxenverksamhet i Höreda-Hult

Välkommen till luncher, syföreningen mm.