Foto: Alex Giacomini

Konfirmation

Konfirmationen är en viktig och spännande tid som handlar om livet och den kristna tron. Genom spännande diskussioner, undervisning och gudstjänster får Du lära dig mer om den kristna tron och vad den kan betyda för dig.

Träffa nya kompisar

...eller lära känna dem du tror att du redan känner på ett nytt sätt. Konfirmandtiden ger möjlighet att fundera tillsammans med andra. För att våga prata om viktiga saker behöver du känna dig hemma och trygg i konfirmandgruppen. Därför försöker vi som är ledare se till att alla lär känna varandra och behandlar varandra med respekt.

Tid att fundera

Kärleken? Vänskap? Svek? Förlåtelse? Gud? Jesus? Tro?  Döden? Och vad är egentligen meningen med livet? När du är konfirmand finns det möjlighet att prata om och fundera på sådant som du kanske inte gör varje dag.

Religion - vad är det att vara troende?

Kanske döptes du som liten? Kanske ville dina föräldrar att du själv skulle bestämma om du vill bli döpt? Konfirmandtiden är en möjlighet att ta reda på vad det betyder att vara döpt och kristen. Med kunskap om kyrkan kan du bättre förstå andra människor och omvärlden.

Anmäl dig här till konfirmation i Södra Vedbo pastorat

När du klickar på någon av knapparna nedan länkas du till Hitta konfirmation och Kyrksam som är Svenska kyrkans adressregister. Du behöver bara fylla i ditt personnummer och kontaktuppgifter samt vårdnadshavares kontaktuppgifter vid anmälan. Adressuppgifter finns redan i Kyrksam.