Foto: Igge Alenius

Mariakapellet i Eksjö

Mariakapellet är uppfört 1994 som Eksjös första och hittills enda distriktskyrka, belägen i stadsdelen Kvarnarp. Arkitekt bakom byggnaden är Lennart Arfwidsson vid ATRIO i Västervik.

Mariagårdens förskola ligger i anslutning till kapellet, en tillbyggnad som blev klar 2018.

Antal platser:

Kyrksal (stolar, ej bänkar) 44

Möjlighet att dra bort vikvägg och få ytterligare 30 platser.

Tillgänglighet:

Hörslinga

Toalett och handikappstoalett

Övrigt:

Samlingssal med leksaker.

Kök i anslutning (se häftet Lokaler vi hyr ut).

Orgel och el-piano.

Inbrottslarm och brandlarm direktkopplat till Räddningstjänsten.

Se dig omkring i Mariakapellet i Eksjö

Klicka här för att öppna en panoramavy inne i Mariakapellet i Eksjö.

Mariagårdens förskola i Eksjö

Vår förskola har 30 platser fördelade på två avdelningar. 2018 började vi vår verksamhet i nybyggda lokaler i området Kvarnarp i Eksjö. Vi har en stor, härlig naturtomt med både naturliga och konstruerade lekmiljöer. Närhet till naturmiljö gör att vi ofta går ut på äventyr i omgivningen. Maten tillagas av vår kock i eget tillagningskök med stor del närodlade och ekologiska råvaror.

Genom att klicka på markeringarna på kartan får du fram information och bilder om de olika platserna.