Foto: Igge Alenius

Enhetschef för enheten "Gudstjänst & musik

Vill du arbeta i en spännande organisation, där du som chef får möjlighet att koncentrera dig på en avgränsad del av kyrkans verksamhet? Södra Vedbo pastorat är organiserat i sex enheter: Gudstjänst & Musik, Kyrkogård, Stöd & Service, Barn, ungdom & undervisning, Diakoni och Förskola. Just nu söker vi en enhetschef för enheten Gudstjänst & musik.

Som chef för enheten "Gudstjänst & musik" har du personalansvar för pastoratets 8 präster och 8 musiker (samtliga tjänster är tillsatta). Tillsammans med enheten arbetar du med frågor som rör bl.a gudstjänstutveckling och musikens roll i kyrkans verksamhet.

Ett övergripande verksamhet- och budgetansvar för ditt specifika område ingår i tjänsten. Ca 50% av tiden arbetar du i verksamheten med gudstjänster och förrättningar. Som enhetschef för "Gudstjänst & musik" har du ett nära samarbete med pastoratets kyrkoherde. Du är också en del av ledningsgruppen och din arbetsplats kommer att vara i Eksjö.

Vi söker dig som:

• är prästvigd, har flera års erfarenhet av att arbeta som präst och erfarenhet av personalansvar
  • vill stödja och hjälpa pastoratets präster/musiker att göra ett gott arbete
  • kan hålla många bollar i luften samtidigt
  • är strukturerad och tydlig
  • är flexibel
  • brinner för gudstjänsten och dess roll som församlingens hjärta

Ansök via länken nedan. Sista ansökningsdag är 5 maj.

Har du frågor gällande tjänsten? Välkommen att höra av dig!

Carl Cedermark

Kyrkoherde Södra Vedbo pastorat & kontraktsprost Smålandsbygdens kontrakt

Carl Cedermark

Södra Vedbo pastorat

Kyrkoherde, Präst

Mer om Carl Cedermark

Carl är präst och kyrkoherde i Södra Vedbo pastorat. Carl har sitt kontor i Kyrkbacksgården, Eksjö.