Sommaren i Eksjö församling

Här ser du en hel del av vad som händer i sommar men besök också kalendern för att se alla gudstjänster och evenemang i Eksjö församling.

Pilgrimsvandringar i Eksjö i sommar

Datum för sommarens pilgrimsvandringar i maj, juni och augusti. Vi utgår 17:30 från Kyrkans stuga vid Hunsnäsen.

Sommar i Backstugan

Café Backstugan kommer att ha öppet som vanligt utan sommaruppehåll. Tisdagar och torsdagar kl 10.30-13.30.

Friluftsgudstjänster i Eksjö församling

Välkommen till friluftsgudstjänster i sommar!

Sommarmusik i Eksjö kyrka

Lördagsmusik i Eksjö kyrka

Välkommen in i Eksjö kyrka för en stunds musik och stillhet innan Eksjö vaktparad. Varje lördag 11:00 från 29 juni till 17 augusti. Obs! Ingen lördagsmusik 13 juli.

Konserter i Eksjö kyrka i samband med Eksjö Tattoo

Fredag 26 juli ger Belgiska Marinens Musikkår och Japanska Arméns Centralmusikkår två konserter i Eksjö kyrka. Fri entré.

Musikal i sommarkväll

Välkommen torsdag 1 augusti 18:00 till Eksjö kyrka och lyssna till tre musikstudenter som framför musikalmusik.

En resa med Franz Liszt

Välkommen att lyssna till konsertpianist Johan Möller Lekemo torsdag 8 augusti 18:00 i Eksjö kyrka.

Från Centraleuropa till de yttre hybriderna

Välkommen till Eksjö kyrka torsdag 15 augusti 18:00. Karsten Hermansen ger en varierad orgelkonsert.