Alpha - utforska grunderna i kristen tro

Alpha består av en gemensam måltid, undervisning och samtal. Vi möts för att få uttrycka både tro och tvivel, och för att fundera kring livets viktiga frågor. Under våren finns två olika Alpha-grupper i Solberga pastorat: en för seniorer och en som är öppen för alla åldrar.

Alpha är en kurs som finns över hela världen. Tillsammans utforskar människor de grundläggande principerna inom den kristna tron genom föredrag och samtal. Här finns plats för både övertygelser och tvivel och för att bygga gemenskap kring livets stora frågor. Alpha-kursen är gratis och öppen för alla.

Alpha för Seniorer

Vi träffas på onsdagar kl 12-14 med start 24 januari. Träffarna sker i Prästgårdslägenheten på Bagarevägen 2A, Jörlanda.

För mer information och anmälan, kontakta Anders Wendel.

Alpha

Alpha-kursen för alla åldrar börjar torsdag 1 februari. Träffarna äger rum på torsdagar kl 19-21 i Kyrkans hus i Stora Höga. Varje träff inleds med en gemensam måltid. Sedan tittar vi på en undervisningsfilm och samtalar sedan om dagens tema där alla ges utrymme att dela med sig av sina tankar, känslor och idéer.

För mer information och anmälan, kontakta Anders Wendel.