Foto: Alex & Martin/IKON

Sjung i kör!

Musik skall byggas av toner, röster, lek, spel och glädje. Framför allt av glädje! Välkommen gamla såväl som nya körmedlemmar! Här finns våra vuxenkörer samlade.

Kyrkokörer

Vi har kyrkokörer i Solberga, Jörlanda och Hålta. Vi sjunger blandade repertoarer, deltar i gudstjänster vid de stora helgerna och musikgudstjänster. Vi fikar, umgås och har roligt tillsammans. Välkommen att sjunga med oss - även du som är ovan körsångare.

Grateful Voices

En kör både för dig som har sjungit gospel innan och för dig som aldrig har gjort det men gärna vill prova! Vi sjunger svängig och innerlig gospel - upptempo likaväl som vackra ballader, old school likaväl som modernt och lär oss om gospelns ursprung och uttryck.

After Eight

Jörlanda församlingshem tisdagar klockan 18.30-20.30. Kören för ungdomar och vuxna från årskurs 8 till 60 år. Vi blandar friskt i repertoaren och kan sjunga Bach och gospel vid samma tillfälle. Noter kompletteras med ljudfiler vilket underlättar inlärning och notkunnighet krävs inte. Förutom att sjunga har vi en go gemenskap och hittar på olika saker för att fördjupa den.

Glädjekören

Hålta församlingshem torsdagar udda veckor klockan 17.30-18.30. Gemenskapen och glädjen i sången är det viktigaste! Vi sjunger allsånger, nyskrivna sånger, välkända psalmer, gör röstövningar och provar att sjunga enkla stämmor.

Lovsångsteam - frivilligmusiker

Sjunger du eller spelar ett instrument? Var med och spela i gudstjänsten i Stora Höga, Jörlanda, Solberga eller Hålta- alla instrument är välkomna!

Vi arbetar med musik i pastoratet. Kontakta oss gärna!