Café och mötesplatser

Församlingen har många aktiviteter att erbjuda dig.

Språkkafé i Edsbergskyrkan

Vi finns till för dig som vill ha hjälp och stöd när du ska lära dig svenska. För alla åldrar. Ingen kostnad. Välkomna!

Fiket - ett matsvinnscafé

Fiket är en mötesplats i lugn och vilsam miljö, med möjlighet att umgås med andra. Lunch 40 kr och kaffe med dopp 15 kr. Alla barn är välkomna att leka i vår barnhörna. Behöver du laga något? Låna vår symaskin i syhörnan.

KULTUREBERG i Turebergskyrkan

Vi bjuder in intressanta gäster som bidrar till att hålla viktiga samhällsfrågor levande. Utifrån val av gäster vill vi visa på Svenska Kyrkans grundläggande värderingar.

Make & Remake

Vi syr saker av nya och återanvända textilier till förmån för Sollentuna Hjälpförening. Allt vi skapar är till försäljning till förmånliga priser på "fiket" som ligger vid Turebergskyrkan. Välkommen in och shoppa.

Öppen gemenskap

Här kan du måla akvarell, pyssla, handarbeta, vara med i samtalsgrupp om minnen från livet, delta i frågesport, bibelmeditation, promenader och ibland lyssna till en gästtalare. Fika finns hela tiden

Tisdagscafé

Du som är dagledig är välkommen att fika, prata och spela biljard i gemenskap. Om vädret tillåter finns även möjlighet att gå ut och spela boule tillsammans. Ibland kommer en gäst och underhåller med sång eller ett kortare föredrag.

Öppen onsdag i Edsbergskyrkan med Skaparhörna

I Edsbergskyrkan träffas vi varje onsdag för Öppen onsdag.   Samtal, fika, skaparhörna och mässa hör till våra aktiviteter.