Foto: John Strand/Ikon

Sorgegrupper

Samtalsgrupp för dig som mist någon som står dig nära. Höstens grupp startar torsdag 29 augusti kl 18.00. Välkommen med din anmälan!

Samtalsgrupp

Svenska kyrkan Sorsele erbjuder dig som mist någon närstående att vara med i en samtalsgrupp med andra i samma situation. I den lilla gruppen får du dela med dig av dina tankar och känslor.

Att förlora någon nära är ett hårt slag. Sorgen är både något djupt personligt och något allmänmänskligt. Att få dela tankar och känslor med andra som är i samma situation, kan göra sorgen lättare att bära. Det kan vara bra att möta andra som känner igen det man själv går igenom.

En samtalsgrupp är en hjälp på vägen i sorgearbetet, en plats för närhet, tillit och trygghet när livet är som svårast. Träffarna leds av anställda med tystnadsplikt, diakon, diakoniassistent eller präst. Vi samtalar om sorgen och saknaden, om döden och om hur livet förändras.

Av erfarenhet vet vi att det kan betyda mycket i det fortsatta sorgearbetet att få dela tankar, känslor och minnen med andra och hjälpas åt att bearbeta förlusten.

Alla som förlorat någon borde få vara med i en sån här grupp. Det har varit jättebra.

Tidigare deltagare

Anmälan till sorgegrupp

Nästa sorgegrupp startar den 29 augusti 2024 kl 18.00 och vi bjuder in Dig att delta. Sista anmälningsdag är fredag den 23/8 och anmälan görs till Anna Juul 0952-100 61 eller via formuläret nedan.

Datum för träffarna

29 augusti
5 september
19 september
26 september
3 oktober
10 oktober

Första träffen är kl 18.00 i Sorsele församlingsgård. Vid första träffen bestämmer vi tillsammans vilken tid som passar bäst för övriga träffar.

Samtalsgruppen sker i samarbete med Sensus.

Enskilt samtal

Om du känner att det är lättare att tala om sin sorg med präst eller diakon erbjuds även den möjligheten.

När livet måste fortsätta

Stöd för dig som sörjer