Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt. Välkommen som konfirmand!

Vem är jag? Finns Gud!? Vem var Jesus? Kan man förlåta allt? Varför finns det så mycket orättvisor? Vågar jag tro på kärleken? Vad är meningen med livet?

Detta är frågor som de flesta funderar över. Under konfirmationstiden får du samtala kring dessa och andra frågor tillsammans med kompisar och ledare. Konfirmationen handlar om kristen tro, och kristen tro handlar om livet. Tillsammans utforskar och upptäcker vi mer av detta. Under konfirmationstiden träffar du också nya vänner, åker på läger. Konfirmationstiden är, precis som livet, en blandning mellan lek och allvar. Välkommen att vara med!

HUR GÅR DET TILL?
Det år du fyller 14 inbjuds du till konfirmation. Konfirmationen hör ihop med dopet, men du behöver inte vara döpt för att börja din konfirmandtid. Du får möjlighet att döpas under året.

Även du som inte bor i vår församling är välkommen. Kontakta vår expedition.