Boka lokal

Behöver du en lokal i samband med vigsel, dop, konfirmation, begravning eller föreningsmöte? Vi erbjuder lokaler i olika storlekar för uthyrning.

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!

Marina Ingebäck

Kansli - expedition, Svenska kyrkan i Sotenäs

Lokaler

Askums samlingslokal

• 85 personer.
  • Hyr linnedukar

Bovallstrands församlingshem

• Extrarum Konfasalen 400 kr, Extrarum Barnrum 400 kr

Hunnebostrands församlingshem

• Extrarum Konfasalen 400 kr, Extrarum Barnrum 400 kr

Kungshamns församlingshem

Malmöns församlingshem

• 44 personer

Smögens församlingshem

• 130 personer
  • Extra undervåning 700 kr

Kyrkor och mötesplatser

Sommarkyrka, pilgrim och retreat

Sommaren hos oss är en blomstrande period med många besökande, och kyrkorna finns öppna för dig.

Askums kyrka

Askums kyrka är en åttakantig centralkyrka i Askum. Kyrkan är byggd mellan 1878 och 1880 på platsen där en medeltida kyrka tidigare stod. Här möter du en rik historia, intressant arkitektur och en rogivande atmosfär.

Malmöns kyrka

En vacker pärla på Malmön, uppförd 1907. Med sin unika historia och sina vackra inventarier, inklusive en altartavla av Vilhelmina Lagerholm och en predikstol ritad av Eugen Thorburn, är Malmöns kyrka en viktig del av öns kulturella arv.

Smögens kyrka

I mitten på Smögen pekar kyrkan uppåt. Kyrkan, byggd i nygotisk stil, uppfördes 1904–1905. Upptäck de vackra glasmålningarna, den åttakantiga dopfunten i rödgrå granit och predikstolen med målningar av Ernst Söderberg.

Kungshamns kyrka

Stor vacker kyrka mitt i Kungshamn. Den nuvarande stenkyrkan invigdes 1904 efter att den tidigare träkyrkan förstörts i en brand 1901. Genom åren har kyrkan genomgått flera renoveringar och förbättringar, vilket gör den till en viktig historisk och kulturell plats i samhället.

Malmöns församlingshem

Ett hemtrevligt församlingshem som ligger på Malmön med utsikt över den vackra omkringliggande naturen.

Askums samlingslokal

Samlingslokalen ligger i anslutning till kyrkan och är även en konfessionslös ceremonilokal.

Smögens församlingshem

Församlingshem är beläget i bostadsområdet alldeles i mitten av Smögen.

Kungshamns församlingshem

Vårt stora församlingshem i centrala Kungshamn som du kan boka och som har mycket verksamhet.

Bovallstrands kyrka

Välkommen till Bovallstrands kyrka som tillsammans med församlingshemmet ligger vackert beläget mitt i orten. Med sin vackra arkitektur, intressanta altartavlor och unika piporgel erbjuder kyrkan en fridfull och inspirerande miljö för dig.

Hunnebostrands kyrka

Mitt i Hunnebostrand ligger den faluröda kyrkan. Inuti är den som en liten katedral med midskepp och två sidoskepp. Genom att väggarna är ljusmålade och fönstren är högt placerade får man ett intryck av rymd och ljus.

Bovallstrands församlingshem

Alldeles bredvid kyrkan ligger dess församlingshem med vacker utsikt över Bovallstrand och skärgården.

Hunnebostrands församlingshem

I direkt anslutning till kyrkan ligger församlingshemmet. Här finns möjlighet att hyra fina lokaler för bland annat dopkalas. Under veckodagarna är det här som många av våra verksamheter äger rum.