Kyrkor och mötesplatser

Hitta din plats för gemenskap och möten – med varandra och med det Heliga. Här är du välkommen precis som du är: med det hela och det trasiga, med glädje och sorg, tro, tvivel och allt det andra.

Kyrkor

Våra kyrkor, en historisk skatt och bär på århundraden av tro och gemenskap. Utforska deras kulturella rikedom och andliga betydelse. I Sotenäs pastorat finns våra sex kyrkor med församlingshem. Här nedan kan du se och läsa mer om dessa byggnader.

Församlingshem och samlingslokaler

Våra församlingshem är hjärtat av vår gemenskap, en plats för möten, aktiviteter och samhällsengagemang. Våra fina lokaler används flitigt till kyrkkaffe och uthyrning i samband med dop, bröllop, begravningar och andra arrangemang.

Sommarkyrka, pilgrim och retreat

Sommaren hos oss är en blomstrande period med många besökande, och kyrkorna finns öppna för dig.

Samarbeten

Vi strävar efter att vara närvarande i samhället och finnas på olika arenor och mötesplatser, där vi kan erbjuda stöd, samverkan och andlig gemenskap.

Äldreboenden

Vi besöker äldreboenden och håller andakt för dig som bor där - en stund av gemenskap, sång och andlig påfyllning.