Lyssna

Möt vår nya ungdomsledare Manne Sjöholm

Mannes mål är att göra avståndet mellan ungdomar och kyrkan kortare, och skapa en trygg oas i deras liv.

Mitt namn är Manne Sjöholm. Jag är 20 år gammal och är den nya ungdomsledaren i Sotenäs pastorat. Jag har tidigare jobbat med barn och ungdomar i Stenungssunds pastorat och jobbade även parallellt med Stenungssunds kommunala fritidsgård. På fritiden seglar jag ombord på ”Kvartsita”. Där seglar jag som styrmanselev och har ansvar för ungdomsverksamheten och utbildningen av instruktörselever.

Men nu är jag här, och jag känner mig så varmt välkomnad av både kollegor och församling. Här i Sotenäs ska jag jobba med barngrupperna i Kungshamn och Smögen men mest ska jag jobba med ungdomarna i pastoratet. Konfirmandarbetet kommer att vara ett stort fokus men också arbetet efter konfirmationen, det innefattar bland annat unga ledare och ungdomsgrupper. Jag är även en del på Sotenässkolan där jag möter ungdomar på olika sätt.

Mitt mål är att göra avståndet mellan ungdomar och kyrkan kortare. En trygg plats som blir en oas i deras liv, så att de känner sig hemma och välkomna i kyrkan. Det ska inte finnas några krav på hur man ska vara; alla är välkomna. Ungdomarna är framtiden och jag är så tacksam för att få vara en del av den.

Manne Sjöholm
Ungdomsledare