Porträttbild på en tårögt leende kvinna i en kyrka.

Allhelgonahelgen i Spånga-Kista

Vi går till kyrkogården och tänder ljus och minns de som levt förut. Vem minns du?

I allhelgonahelgen minns vi de människor som funnits i vår närhet och som nu är döda. Vi tänker på alla fina minnen vi har tillsammans. Vi tänder ljus för dem, men också för oss själva. Ljusen kan påminna om deras kärlek till oss.

Vi hälsar dig välkommen till Spånga-Kista församling denna helg. I våra kyrkor kan du tända ljus, be, lyssna till musik och träffa präster och diakoner för samtal.

Barntält

I barntältet vid Spånga kyrkogård, stora parkeringen, har alla barn möjlighet att dekorera gravljus tillsammans med våra förskollärare.
Lördag 2 november kl. 10.00-19.00.

Servering

Kom in och värm dig i Spånga prästgård en stund och passa på att ta en smörgås och lite kaffe/te eller saft och något bakverk. Alla intäkter går till Act Svenska kyrkan.
Lördag 2 november kl. 10.00-19.00

Öppet i Kista kyrka

Välkommen till Kista kyrka under allhelgonahelgen

Öppet i Spånga kyrka

Välkommen till Spånga kyrka under allhelgonahelgen

Minnesljus

Vi hjälper dig att tända ett minnesljus på graven.

Försäljning av ljus, kransar och ljung

Under allhelgonahelgen kommer församlingen att ha försäljning av gravljus, kransar och ljung vid Spånga kyrka.

Musik i allhelgonatid

Lördag 2 november kl. 18.00 i Spånga kyrka

Kyrkskjuts - anmälan

Svårt att komma till Spånga kyrkogård?

Fauré – Requiem

Konsert i Spånga kyrka, söndag 3 november kl 18.00