Världens barn

Spånga-Kista församling stöder Världens barn

Till följd av konflikter och katastrofer runt om i vår värld är situationen för många barn akut. Nu kan du vara med och bidra till att fler barn i världen får gå i skolan och får känna sig trygga.

Spånga-Kista församling samlar in pengar till Världens barn under tiden 23 september – 6 oktober.

Söndagen den 29 september kl. 11.00-15.00 anordnar vi Fest för Världens barn i Kista kyrka. Festen börjar i kyrkan med mässa kl 11.00. Efter den blir det tipspromenad, fiskdamm, basar med hembakat och hantverk från våra verksamheter. Det kommer också att finnas ansiktsmålning, textilmålning och flera andra aktiviteter. Dessutom håller vår secondhandbutik extra öppet under dagen. Under dagen har du möjlighet att vinna en filt av virkade mormorsrutor som föräldrar och pedagoger från öppna förskolan skapat.

Lördagen den 5 oktober kl. 18.00 blir det en konsert till förmån för Världens barn i Kista kyrka.

Klicka här för att komma till vår bössa på Världens barn