Kilanda kyrka och församlingshem

Kilanda

Kyrka och församlingshem samt kyrkogård.

Vigsel

Planerar ni att gifta er? På den här sidan finns info om själva vigselgudstjänsten, det finns lite praktiska saker att tänka på och även tips på musik som passar vid bröllop. Här finns också ett bokningsformulär där ni fyller i önskat datum och plats för vigseln.

Avsked vid kistan

Begravning

I begravningsceremonin får vi tacka för den tid som varit. Begravningen är en akt av kärlek och respekt för den som är död. Kontakta expeditionen vid frågor om begravning.

Kilanda kyrka och församlingshem

Mycket naturskönt ligger Kilanda kyrka med kyrkogård och församlingshem. Kyrkan som härstammar från 1200-talet är renoverad och ombyggd vid en rad tillfällen. Under mitten av 1900-talet återställdes kyrkan till 1700-talskaraktär.

Under 2010-talet renoverades kyrkan utvändigt samt gjordes tillgänglig för rullstol. Under 2016 har kyrkan genomgått renoverings- och konserveringsarbete invändigt.

Kyrkan rymmer max 60 personer.
Församlingshemmet rymmer 30 sittande gäster.

Adress: Kilanda 145, 446 95 Älvängen
Se vägbeskrivning via Google Maps