Konfirmandfadder

Åren efter att du konfirmerat dig är du välkommen tillbaka som fadder till nya konfirmander. Faddrarna brukar betyda väldigt mycket för konfirmanderna. Att vara konfa-fadder är samtidigt en möjlighet för dig att utvecklas vidare.

Fadderskapet innehåller flera olika möjligheter att stötta upp konfirmandarbetet. Det kan t.ex. handla om att vara aktivitetsledare, smågruppsledare, vara med i musikteamet eller ha praktiska och tekniska uppdrag. Tillsammans skapar vi ett fadderteam med olika uppgifter som utgår ifrån de vi är, de gåvor vi har och det vi tycker är roligt. Det viktigaste med en fadder är inte alltid vad de gör utan att de finns där för konfirmanderna. Men att vara fadder är även en upplevelse för dig, ett tillfälle att få fler vänner, lära dig mer om Gud och ha det grymt kul.

Som fadder går du även en ledarutbildning där du själv och din kristna tro får utvecklas. Då får du viktiga redskap för att kunna vara en bra fadder.

Fadderutbildning hösten 2024

Måndagar kl. 18.00-20.00 (fyra tillfällen, från 14 oktober till 11 november)

Frågor? Hör av dig!

Roland Dahl