Musik

Musiken uttrycker allt det som vårt liv är fullt av: glädje och sorg, tvivel och tacksamhet, kärlek, hopp och tro.

Körer

Körsång har en rad positiva effekter på vår hälsa som t.ex. starkare immunförsvar, lägre stressnivå och ökad energi. Församlingens körer är en naturlig del i gudstjänstlivet.

Musikskola

Piano- och orgelundervisning för enskilda eller grupper med upp till tre elever.

Beröring

Musik rör oss på ett unikt sätt. Musiken är även en förkunnelse som bär fram evangeliet till alla slags människor i all möjliga situationer. Musiken är ett vittnesbörd om Guds kärlek, även den personliga erfarenheten eller upplevelsen.

I församlingen finns musiken med i de flesta sammanhang. Självklart i gudstjänsten men också i barnverksamheten och vid caféerna i kyrkorna, samt på läger och på ungdsomsamlingarna.