Nyhet / Publicerad 29 juni 2023 / Ändrad 23 augusti 2024

Babyrytmik: Sjunga Gunga

Den här gruppen är pausad hösten 2024. Sjunga gunga är en rytmikgrupp för barn mellan 2-10 månader! Torsdagar kl. 09.30-11.00 i Nols kyrka. Läs mer här.

Sång och rytm är något som de flesta gillar och som mycket små barn kan ta till sig redan i magen. Har du en liten som är 2-10 månader är ni välkomna till rytmikgruppen Sjunga Gunga. Vi sjunger en blandad repertoar barnsånger, både kristna och andra och prövar också lite rytmik.

Torsdagar kl. 09.30-11.00 Gruppen är vilande hösten 2024.
Nols kyrka

Max 15 barn i gruppen.

Fika finns för 15 kronor.

Hör av dig om du har frågor!

Pernilla Olausson

Församlingsassistent, Nols kyrka, Starrkärr-Kilanda församling

Barn och förälder

För barn och unga finns bland annat öppen förskola och Sjunga gunga för de yngre, söndagsskola för alla åldrar och fritidsverksamheterna Kyrkids och Tweenies för lite äldre barn. Några gånger per termin är det Messy Church. Kom och var med!

Mötesplatser

Gudstjänsten är den centrala mötesplatsen. Men i församlingens liv finns många andra tillfällen och sammanhang att mötas. Till vardags och till fest, i sorg och i glädje.

Någon att prata med

Ibland händer det saker som gör att det känns som att livet har gått sönder. Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Här hittar du kontaktuppgifter till olika tjänster som erbjuder stöd och samtal.

Körer

Körsång har en rad positiva effekter på vår hälsa som t.ex. starkare immunförsvar, lägre stressnivå och ökad energi. Församlingens körer är en naturlig del i gudstjänstlivet.