Nyhet / Publicerad 6 september 2024 / Ändrad 8 oktober 2024

Stiftsfest: Vänd mot Guds framtid

Lördag 1 mars 2025 på Svenska Mässan. Stiftsfesten samlar oss alla, intresserade och engagerade i församlingen, anställda, förtroendevalda och ideella! Anmäl dig senast 1 december så bjuder Starrkärr-Kilanda församling på kostnaden.

Under temat Vänd mot Guds framtid hämtar vi mod, lust och kraft att möta framtiden.

Lördag 1 mars 2025 samlas deltagare från hela Göteborgs stift på Svenska Mässan i Göteborg för en heldag med inspiration, energi och spännande nya möten. För dig som är intresserad och engagerad i kyrkan blir detta en möjlighet att få påfyllning och delta i gemenskap över församlings- och åldersgränser. En heldag med seminarier och utbyte som ger dig inspiration att bära med dig in i vardagen!

Fyll i formuläret nedan för att anmäla dig. Anmälan är bindande och om du anmäler dig senast 1 december står Starrkärr-Kilanda församling för din biljettkostnad.

Frågor? Hör av dig!

Ylva Andréasson

Kyrkoherdesekreterare, Administratör, Starrkärr-Kilanda församling

09.00 Mötesbyrån öppnar, träffa nya och gamla vänner

09.30 Gemensamt program med bland andra Västanå musik och teater och biskop Susanne Rappmann. Teater, föredrag, psalmsång och tolkningar av temat Vänd mot Guds framtid. Programmet leds av David Oest.

Ca 10.30 Fika

11.00 Det gemensamma programmet fortsätter

12.00 Lunch och mingel på torget

12.45 Konsert med Emil Jensen

13.45 Valbara spår

15.00 Tårta och firande av biskopens 60-årsdag

15.45 Mässa: Vänd mot Guds framtid

Festtorget: Kyrka i 2000-talet

Här finns flera olika avdelningar med utställare och aktiviteter som du kan besöka under dagen. Det kan både vara lokala initiativ och berättelser, eller stora nationella satsningar och förlag. Några exempel är Sagobussen, Minecraftkyrka, Guds skafferi i Munkedals församling och ett levande bibliotek. De samlas under ett antal olika teman som alla relaterar till hur vi är kyrka idag och i framtiden:

•       bibel och berättelser

•       levande kyrkorum – inventarier och rekrytering

•       skapelseansvar – förundran och hopp

•       ACT & agera – den världsvida kyrkan

•       digital kyrka

•       nya vänner och nätverk

•       musik och psalmer.