Öppet forum

Öppet forum är ett tillfälle för ideella, engagerade och anställda att mötas och prata. Syftet är att träffas för att samtala om församlingens liv och verksamhet med inriktning på förnyelse och delaktighet.

Öppet forum arrangeras två gånger om året i Starrkärr-Kilanda församling. På den här sidan kan du läsa anteckningar från de senaste tillfällena.

Anteckningar  Öppet forum

Söndag 14 april 2024

Söndagen den 14 april var ideella och andra engagerade inbjudna till ett Öppet Forum. Syftet var att den som ville skulle ha möjlighet att komma till tals, ställa frågor och tycka till om det som sker i församlingen, med fokus på Älvängens och Nols kyrka. Huvudsakligen riktade vi in oss på gudstjänsten utifrån frågorna: När har kyrkan varit riktigt bra?/Ett tillfälle när kyrkan betydde något? Och Vad är viktigt för dig i gudstjänsten?/Något som är viktigt för dig i kyrkan?