Steneby kyrka
Foto: Tommy Löfgren

Steneby församling

ligger mitt i vackra Dalsland. Välkommen att besöka våra kyrkor och mötesplatser!

Musik sommaren 2024

Välkommen till konserter och musikgudstjänster i kyrkorna - i år finns det möjlighet att njuta av olika musikprogram varje söndag under juni, juli och augusti...och det är alltid fritt inträde!

Kyrkkaffe i Steneby församlingshem under tre sommarveckor i juni och juli

Varmt välkommen att besöka Steneby kyrka och församlingshem, slå dig ner i trädgården eller församlingshemmet och njut av den fantastiska omgivningen. Passa även på att besöka jättegrytorna som finns bredvid kyrkan!

Två kvinnor går genom en hage i solen.

Kvällsandakt och promenad

måndagskvällar i augusti, Bäckefors

En grupp människor är ute och vandrar i skogen.

Pilgrimsleden Dalsland 2024

Vandra från Vänersborg till Edsleskog i sällskap med andra under fem dagar i september!

Kondoleanser-Minnesfond

OBS nytt bankgironummer för inbetalning till Steneby minnesfond. Ring alltid expeditionen om du vill kondolera genom minnesfonden. Bg 5814-6911

Försäljning av fastigheter

Tisselskog församlingshem är till salu. Här hittar du mer information.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan

Post och besöksadress