Foto: Linköpings stift

Konfirmation 2024/2025

Intresserad av att konfirmera dig? Läs mer här!

Under hösten 2024 och våren 2025 kommer vi söka vägen genom funderingar, frågor, utmaningar, glädje, skratt och fika. Genom lekar, övningar, vandringar och andra spännande upplevelser.

Vart den vägen går kommer vi att upptäcka gemensamt.

Vi startar:
Söndagen den 22 september kl. 10:00 i Stenstorp kyrka.
Efter gudstjänsten har vi en gemensam träff med föräldrar och konfirmander.

Konfirmationsdag den 18 maj 2025.

Klicka här för att se inbjudan som en pdf-fil.

Foto: Linköpings stift

Vi träffas ungefär en tisdag och en söndag i månaden.
På tisdagar börjar vi kl. 16 men vi har öppet redan från kl. 15 på drop in fika.

Vi deltar i minst åtta gudstjänster. Vi följer kyrkoåret vilket gör att en del av gudstjänstdeltagandet kommer ske under allahelgonahelgen, julen och påsken med mera.

GDPR Inför och under konfirmation.

Information om hur Stenstorps pastorat hanterar din personuppgifter inför och under konfirmation.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.