Foto: Magnus Aronson /Ikon

Korta vandringar för nya eller vana pilgrimer

Pilgrimsvandringen är en kristen tradition där du vandrar i lugn takt och både tar intryck av omgivningen och vad som sker i ditt inre.

Att vandra är en chans att ta en paus från vardagen och samtidigt få nya perspektiv.

Vi samlas vid Östra Tunhems kyrka vid bägge tillfällen och vandrar en meditationsrunda på landsvägsunderlag.
Använd kläder och skor som du känner dig bekväm i och som väderleken tillåter.
Vi avslutar tillsammans med enkelt fika utanför Östra Tunhems kyrka när vi är tillbaka.

Torsdag 30 maj kl. 17. Vandringen är ca 4 km.
Torsdag 27 juni kl. 17. Vandringen är ca 3 km.

Har du frågor kontakta gärna Joakim Hedin, församlingspräst i Gudhem, 073-0674772 eller joakim.hedin@svenskakyrkan.se

Tillsammans med Tidaholms pastorat inbjuder vi också till en pilgrimsvandring från Kungslena till Högstena den 28 juli. Start vid Kungslena kyrka kl. 9. Smörgåsfika kl. 8.30-9. Vi avslutar med en pilgrimsandakt  i Högstena kyrka kl. 13 som hålls av Tina Kristoffersen.

Torsdag 29 augusti kl. 17. Start och mål vid parkeringen på Hångers udde. Vandring på stigar och spångar genom ängar och kohagar, vid randen av Hornborgasjön. Cirka 3 km. Medtag eget fika.

Onsdag 23 oktober kl. 17. Start och mål vid Ugglums kyrka. Vandring på landsvägsunderlag cirka 2 km. Avslutas med enkelt fika vid kyrkan.

Onsdag 20 november kl. 17. Kortare vandring / meditation i Gudhems klosterruin. Vi går en mycket kort vandring efter mörkrets inbrott. Avslutas med enkelt fika vid kyrkan.