En man och två pojkar på väg till Klagomuren.

Vi skräddarsyr reseprogram

Svenska teologiska institutet har lång erfarenhet av att lägga upp kortare och längre kurser och besök, alltid med fokus på möten och lärande över gränser.

Någon har sagt att Svenska teologiska institutet i Jerusalem är ”hela Svenska kyrkans stiftsgård”. Det vill vi gärna vara.

Utifrån era önskemål och behov kan vi föreslå och boka rätt föreläsare och guider för just er grupp. Vi ordnar studiebesök, utflykter, möten och tar hand om att transporter och förflyttningar fungerar.

Vi hjälper gärna till med gruppens förberedelser inför resan. Det kan handla om att rekommendera litteratur och att träffa gruppen digitalt innan avresa.

Vi står för säkerhetsbedömningar och trygghetsåtgärder och sköter alla ekonomiska transaktioner lokalt.

Förslag på programinslag

• Besök på kristna, judiska och muslimska heliga platser.
  • Besök i synagogor, moskéer och kyrkor av annan tradition än vår egen.
  • Föreläsningar och samtal på teman som kristendomens historiska, kulturella och teologiska rötter, om religionsteologi och religionsmöten, kring religionernas roll i fred och konflikt.
  • Möten med Act Svenska kyrkans partners i Palestina och Israel.
  • Textstudier med lokala teologer.
  • Dags- eller tvådagsturer till Bethlehem, Galileen, Qumran, Masada och Jordanfloden.
  • Andaktsliv och gudstjänstfirande.
En blomma på ett nattygsbord.

Praktisk information om ert besök

STI erbjuder helpension, wifi, möteslokal för upp till 35 personer och vackra miljöer för samtal, studier och avkoppling. Här hittar du praktisk information om vistelsen hos oss.

Skicka er bokningsförfrågan!

Vi hjälper er att skapa er unika resa. Fyll i formuläret nedan eller ta kontakt med vår direktor för att diskutera önskemål och behov.