En man och en kvinna sitter vid ett bord i en föreläsningssal.
Foto: Anna Hjälm

STI fortsätter hålla öppet

Nyhet Publicerad

Lokala grupper fortsätter att mötas på institutet och enskilda besökare är välkomna att höra av sig och boka besök. Gudstjänster firas tillsammans med den engelskspråkiga lutherska församlingen i Gamla stan.

I dagsläget är Svenska teologiska institutets ordinarie verksamhet inställd, men institutet håller fortsatt öppet för lokala grupper som kan och behöver träffas.

Under de senaste veckorna har vi med glädje bland andra fått välkomna den interreligiösa bönegruppen ”Praying together in Jerusalem” och den judisk-kristna dialoggruppen ”Rainbow group”. På bilden ovan syns till vänster dr Ayelet Libson som höll en uppskattad föreläsning om rabbinska sätt att hantera upplevd dissonans mellan lag och moral.

Institutet är också fortsatt öppet för enskilda besökare. Ring eller mejla oss i förväg.

Gudstjänster och församlingsliv

Gudstjänst firar vi för närvarande tillsammans med den engelskspråkiga lutherska församlingen i Gamla stan. Vi möts söndagar kl 9.00 i St Georges kapell i Church of the Redeemer. Välkomna dit för att dela gemenskapen.

Svensk- och skandinaviskspråkiga gudstjänster under hösten meddelas på institutets facebooksida. Följ Svenska teologiska institutet på Facebook.