Foto: Magnus Aronsson

Besöka Storkyrkan?/Visiting Storkyrkan - Stockholm Cathedral?

Varmt välkommen till Storkyrkan - Stockholms katedral. Härifrån har idéströmningar spridits som förändrat Sverige. Här hittar du information om öppettider och audioguider./Welcome to Storkyrkan - Stockholm Cathedral, the nave for many historical events that changed Sweden and still does. Here you find information about opening hours and our audio guide.

Välkommen till Storkyrkan - Stockholms katedral i hjärtat av Gamla stan, mellan Slottet och Stortorget.

Entréavgift
Ordinarie: 100 SEK
Seniorer: 70 SEK
Upp till 18 år: fri entré

Audio guide för vuxna är inkluderat i entrépriset.

Observera att inga stora väskor, ryggsäckar, barnvagnar och resväskor får medtas in i kyrkorummet!

Audioguider

Audioguider finns på svenska och engelska. I dessa audioguider får du höra om de händelserna och personligheter som verkade i Storkyrkan och som formade Sveriges historia! Vi lanserar nu två nya audioguider en om kvinnor som förändrat Storkyrkan och Storkyrkans gravar och epitafier. Varmt välkommen!

Fotografering i våra kyrkor

Det är tillåtet att fotografera/filma för privat bruk och om fotograferingen inte är störande. Om det är människor på bilden måste du be om tillstånd för att publicera bilden.

Om du tänker använda dig av materialet professionellt gäller kreditering. Ta kontakt med Kristina Ljunggren kristina.ljunggren@svenskakyrkan.se

Observera att det inte är tillåtet att fotografera under mässor och konserter.

ENGLISH

You find the Cathedral in the Old Town, in between the Royal Palace and Stortorget, in the very heart of medieval Stockholm.

Cathedral Admission
Adults: 100 SEK
Seniors: 70 SEK
Up to 18 years of age: free

Audio guide (adults) is included in the entrance fee.

Opening hours:
Daily 9.30 AM - 5.00 PM

Please note, that we do not allow big bags, prams, suitcases or bagpacks into the church room.

Photographing in our churches

Please note that you are only allowed to photograph for private use without disturbing.  If there is people in the picture you are not allowed to publish without them knowing and giving their consent.

However, if you intend to use the photographs/films professionally/or for business you need to apply for accreditation, please contact Kristina Ljunggren kristina.ljunggren@svenskakyrkan.se

During masses and concerts, there is a strict no photography/film prohibition.

Stockholm is a State of Minds

Ulf Lindgren tells about the Swedish Christianity and what role the Swedish Church plays today in Swedish society.