En altartavla. Två prideflaggor syns suddigt i förgrunden.

Kärlekens mässa

Tillsammans firar vi gudstjänst som avslut på Stockholm Pride. Söndag 4 augusti kl. 18.00, Storkyrkan.

Medverkande:
Predikant: Charlotte Frycklund, nätpräst i Svenska kyrkan
Kristna Regnbågsrörelsen - EKHO Stockholm, Svenska kyrkans unga Stockholms stift och Equmenia

Körer: Stockholms Gaykör, Sapphonia och Rainbow Gospel
Sopransaxofon: Anders Paulsson
Organist: Mattias Wager:
Präster och pastor: Marjut Ervasti, Sabina Koij och Anna Berndes

Arrangörer:
Kyrkorna på Pride, Stockholms domkyrkoförsamling och Stockholms stift

Teckentolkad

Kärlekens mässa har firats varje år sedan slutet av 1970-talet då den dåvarande domprosten Ludvig Jönsson öppnade kyrkan för gudstjänst för alla som deltog i den homosexuella befrielseveckan (som idag heter Pride).

Störst av allt är kärleken och där människor älskar varandra där kommer kärleken till uttryck. Vi är alla välkomna till mässan precis som vi är!

Kyrkorna på Pride

Kyrkorna på Pride är ett samarbete mellan Svenska kyrkan, Svenska kyrkans unga, Equmeniakyrkan, Equmenia, EKHO, Sensus och Bilda i Stockholmsområdet och erbjuder ett omfattande program under Stockholm Pride.