Foto: Eva Zetterqvist

Stöde församlings Valborgsfirande 30/4 kl 18. Stöde kyrka och Stöde prästgårdspark

Äntligen är det dags igen - Valborg! Vi firar tillsammans i Prästgårdsparken!

Start kl 18 i Stöde Kyrka, en kortare Gudstjänst och sen går vi tillsammans med facklor som tänder brasan.

Nere i parken kommer Majblommaföreningen sälja fika till deras väldigt viktiga verksamhet. De stödjer barn från Stöde hela året och vi är väldigt glada för samarbetet med dem! (Vi hoppas också att det kommer finnas några majblommeförsäljare på plats! )

Vårt fina växthus har precis startat upp och det finns lite plant till salu ! Även församlingens miniorer är på plats och säljer lite av sina fina alster till förmån för ACT Svenska Kyrkan.

Förutom allt detta som gör oss varma både i hjärta och kropp så kommer det att bli en het överraskning - missa inte den!

( och så klart - det blir ett lotteri !! Utan lotteri känns det ju inte som Valborg. Har du något att skänka till vinster så kom gärna in på pastorsexp med det!)

Parkera gärna på våra parkeringar vid kyrkan. Begränsat med platser på vägen ner till parkering och där behöver de som har svårt att gå ner få möjlighet att stå med sina bilar.

Detta är ett arrangemang i samarbete med Studieförbundet SENSUS