Hjärta i en kyrkbänk med texten Ingen annan är som du.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Du är viktig, svart text på turkos bakgrund.

Konfirmation 2024-2025

Tillsammans funderar vi på livet, kärlek, vänner, glädje, döden, sorg, ondska. Vem är Gud? Välkommen som konfirmand! Konfirmationsundervisning 2024-2025 för dig född 2010 eller tidigare. En konfirmationsgrupp i Gråbo och en i Sjövik.

Hand som häller vatten på en ung planta.

Dop

Vem som helst kan döpas. Oavsett ålder. Oavsett bakgrund. Oavsett livssituation. Välkommen in i en större gemenskap!

Två händer som var och en har en guldring på fingret

Bröllop

Ni har funnit varandra. Att gifta sig är en av livets viktigaste och gladaste händelser. I vigselgudstjänsten får ni bekräfta er kärlek till varandra!

Begravning

Det är viktigt att ta farväl. Särskilt viktigt är det vid livets slutliga avsked - döden.

Orkidé mot svart bakgrund

Vad innebär en borgerlig begravning?

Alla avlidna, oavsett om man är med i något religiöst samfund eller ej, måste gravsättas. Men alla vill inte ha en begravning i kyrkan. Därför finns det också borgerliga begravningar.

Olika musikmedier: en smartphone, ett kassettband, en cd-skiva och en fm-radio. Alla liggande på en rosa bakgrund.

Så här gör du om du vill ha inspelad musik i kyrkan

Vi erbjuder livemusik och möjlighet att spela original CD-skivor