En kvinna går längs en skogsstig, framåt, bort från kameran. Träden har tappat sina löv och himlen är blå.
Foto: Pascal Debrunner

Leva vidare

För dig som förlorat en livskamrat ordnar vi regelbundet Leva Vidaregrupper för att tillsammans mötas och samtala. Har du förlorat en annan nära anhörig, tex en förälder eller syskon, samarbetar vi med Svenska kyrkan i Lerum som regelbundet har grupper för detta.

Att förlora en nära anhörig kan innebära en av de mest omskakande upplevelser man är med om. Att få dela smärtan med andra i samma situation kan betyda mycket. Vi erbjuder därför samtalsgrupper två gånger om året, där vi själva med våra olika erfarenheter av sorg och förlust, hjälps åt att bearbeta och komma en bit på vägen.
Om du tror att detta är något för dig så hör gärna av dig.
Du är välkommen vare sig du är kyrkligt aktiv eller inte.
Det finns också möjlighet till enskilda samtal.
"Behöver du någon att prata med"

För mer information kontakta Tina Dahllöw, diakon eller Björn Nilsson, präst.
Se kontaktuppgifter nedan.

Diakoniemblem

Diakoni

Diakoni betyder tjänande. Det är kristen tro i praktisk handling och kyrkans sociala stöd till människor i behov. Det kan handla om ett samtal, en gemenskap, öppen förskola, att få sällskap till handläggare och mycket annat.

En liten gul blomma sticker upp genom ett hål i istäcke på marken.

Behöver du någon att prata med?

Ibland går livet inte riktigt ihop. Arbetslöshet, dödsfall, ensamhet, sjukdom och mycket annat kan göra att det känns som att livet har gått sönder. Läs mer om kyrkans möjligheter att erbjuda olika typer av samtalsstöd.