Bildcollage från Svenska kyrkans olika verksamheter.

Grupper

Stora Lundby och Östad församlingar har mycket att erbjuda dig, oavsett ålder och intressen! Vill du sjunga i kör, arbeta ideellt för att hjälpa andra, lära dig mer om kristen tro, eller leka och sjunga med ditt lilla barn? Kom och gör det med oss!

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

Vuxna på vandring

Vuxen

Församlingarna har många olika typer av vuxengrupper. Kanske har vi sammanhanget och mötesplatsen just för dig?

Famnen full av päron.

Ideellt arbete

Att ge någon din tid och ditt engagemang är det finaste du kan göra, speciellt i vår stressade tid. Delaktighet är något gott, som både den du och församlingen växer och mår bra av.

Sjungande barn i kör.

Musik

Sång och musik har alltid varit en viktig del av livet i den kristna församlingen och gudstjänsten. Här är vårt utbud av körer och musikgrupper i Stora Lundby och Östad församlingar.