Pilgrimer går längs en väg med blommande rapsfält längs ena kanten och grönt gräs i förgrunden.
Foto: Hali Liddell

Vandra längs Staffansleden

Nyhet Publicerad

Söndag 19 maj är det dags för vårens pilgrimsvandring längs församlingens 13 km långa led, Staffansleden.

Vi som vill börjar med att fira mässa i Brågarps kyrka kl 11.
Det går också att ansluta vid kyrkkaffet i församlingsgården ca 12.15 innan vi vandrar iväg.

Vår vandring går via Kvärlöv till Bjällerups kyrka där klockorna ringer in oss till fruktpaus. Vandringen fortsätter till Kyrkheddinge kyrka. Här bjuds vi på bubbelvatten och äter medhavd matsäck. Vi vandrar sedan tillbaka till Staffanstorp och avslutar med andakt i Brågarps kyrka ca klockan 17.

Ställ er vid vägarna och spana, fråga efter de urgamla stigarna. Fråga efter den goda vägen och vandra på den, så skall ni finna ro för era själar.

Jeremia 6:16

Anmälan senast 15 maj via mejl: hali.liddell@svenskakyrkan.se