Konfirmation i Sudrets pastorat

Går du i årskurs sju eller åtta är du välkommen att anmäla dig till konfirmationsläsning i Sudrets pastorat.

Vad handlar konfirmation om?

Under konfirmationstiden får du möjlighet att fundera kring livets stora frågor. Vi samtalar om kristen tro och Gud, det blir äventyr och lekar, läger och gemenskap.

Vi startar nästa konfirmandgrupp första advent 2024, med inskrivning och information i samband med advetsgudstjänsten i Rone kyrka kl.14.30

Foto: Sudrets pastorat

Under advent och jul uppmanas du att besöka gudstjänster och sedan drar det igång på riktigt med ett kort läger på jullovet.

Vi träffas därefter huvudsakligen på torsdagar, efter skolan kl.15.30-17.00 i Hemse församlingshem.

Sista veckan på sommarlovet åker vi på läger till Öland. Konfirmation blir i september 2025.

Nu finns formulär för intresseanmälan här på sidan.

Du har också möjlighet att komma till Hemse församlingshem den 17 oktober, då har vi ”Prova på-konfa”.

Om du vill anmäla dig redan nu eller om du har frågor, kontakta församlingspedagog Maria Rudberg 0498-28 77 08, maria.rudberg@svenskakyrkan.se

Sudrets pastorat

Vi är ett pastorat på södra Gotland som består av tre församlingar; Hoburg, Havdhem, Alva, Hemse & Rone församling Välkommen hit för att ta del av innehållet på vår hemsida. Undrar du över något? Välkommen att kontakta oss.