Uthyrning av lokaler

Uthyrnings taxor i Svalövsbygdens pastorat.

Taxor är samma i alla lokaler:

·         Kyrkliga handlingar: dop, konfirmation och begravning. 600 kr

·         Möte halvdag/heldag. 500 kr/800 kr

·         Barnkalas. 800 kr (tillträde upp till max 5 timmar den dagen man bokar)

·         Fest, inkl bröllopsfest. 1500 kr

·         Pensionärsgrupp (regelbundna träffar) 600 kr/termin samt 50 kr/gång.
Lokal: Max Antal:

Billeberga 100 st

Tågarp 50 st

Källs Nöbbelöv 50 st

Teckomatorp 50 st

Norrvidinge 40 st

Tirup 35 st

Forsligdsgården 60 st Endast uthyrning till Minnesstunder

Torrlösa 30 st Uthyres ej till Fest.

Kyrkoherden beslutar om vem som får hyra lokaler i Svalövsbygdens pastorat om oklarheter råder.

Tillträde till lokalen sker i samråd med expeditionen. Nyckeln ska vara återlämnad på expeditionen senast måndag 12.00 om uthyrning skett över helgen. Vid övriga uthyrningstider ska nyckeln vara återlämnad senast klockan 12.00 dagen efter.

Pastoratets församlingslokaler hyrs ut till dop- och begravningskaffe, uppvaktningar, barnkalas och möten. För barn och ungdomar under 20 år krävs att målsman hyr lokalen, tar ansvar för den samt närvarar under hela hyrestillfället.
Utrymningsvägar får inte blockeras!
Tyst och lugnt ska det vara senast kl: 01:00.

Hyreskostnaden debiteras innan uthyrningen vid hämtning av nyckeln på kansliet.

Lokalen ska vara städad efter uthyrningen.
Svalövsbygdens Pastorat tillhandahåller städutrustning och material.