Musik i sommarkväll – augusti

Program

Lördag 3 augusti, 18:00, Lockne kyrka. Jazz i sommarkväll med Kristofer Sundman, piano, Emil Skogh, bas och Magnus Vikberg, trummor. Med gemensam passion för det som händer i stunden möts dessa tre musiker för att förlora sig i samklang och fantasi.

Jazztrio.

Torsdag 8 augusti, 19:00, Heliga Ljusets kyrka. Bröderna Roos - musik för sommarnatten eller morgonen. Det blir en salig blandning när bröderna Peter och Olov spelar ihop. Allt från folkmusik till klassiskt till underhållningsmusik.

Bröderna Roos Foto: Jenny Persson

Torsdag 8 augusti, 19:00, Sundsjö kyrka. Musik i sommarkväll.
Blandad kompott med Jesper, Sara, Jonna och Alex.

Söndag 11 augusti, 18:00, Bergs kyrka. Musik i sommarkväll, en kväll med både smäktande och svängande tongångar med Renée Eklund, sång, Hans-Åke Hansson, piano och Curt Jonsson, bas.

Onsdag 14 augusti, 18:00, Klövsjö kyrka. TrioBÅDA med musik av bl.a Bach, Vivaldi, Mozart, Peterson Berger samt filmmusik. Katarina Bergner Åhlem-Cello. Fredrik Dahlberg-flöjter. Helen Alvebro-Orgel, piano.

TrioBÅDA.

Torsdag 15 augusti, 19:00, Brunflo kyrka. Tjajkovskijs känslostormar. Lena Johnson, piano, Jonas Lindgård, fiol och Mattias Rodrick, cello spelar Tjajkovskijs pianotrio.

Fredag 16 augusti, 18:00, Revsunds kyrka. Jonas Lindgård Trio.
Jonas Lindgård Trio spelar musik av Tjajkovskij.

Söndag 18 augusti, 18:00, Hackås kyrka. Konsert ”Fly me to the moon” Marie Hörnell kyrkorgel och Glenn Sundqvist elgitarr.

Marie Hörnell och Glenn Sundqvist. Foto: Rob Darby

Torsdag 22 augusti, 19:00, Marieby kyrka. Visor, ballader & country. Sara Grut och Malin Wolczynskas röster vävs ihop till en fin stämsång.  Joel van der Maaten kompar på gitarr och Hjördis Lindé på piano. De spelar våra favoriter bland visor, ballader och country.

Visor, ballader och country med Sara Grut, Hjördis Lindé, Malin Wolczynskas och Joel van der Maaten.

Lördag 24 augusti, 15:00, Heliga Ljusets kyrka. Gry och kärleken. Sångerskan Gry Sol Karlsson och pianisten Ester Mellberg bjuder på jazziga toner när de tolkar välkända jazzlåtar, några av Monica Zetterlund, blandat med egenskrivna kompositioner av Gry. Konserten avslutar Torvalladagen 2024.

Gry och kärleken

Lördag 24 augusti, 18:00, Bergs kyrka. ”Från Bach till blues” Orgelkonsert med organist Bengt Isaksson.

Torsdag 29 augusti, 18:00, Rätans kyrka. Trio Vis jazz, piano, kontrabas och saxofon. Hans Nitzler och medmusikanter.

Trio Visjazz

Fri entré till alla konserter (om inte annat anges) tack vare Svenska kyrkans fantastiska medlemmar.

Samarbetspartner i Kultur

Sensus erbjuder mötesplatser för lärande, upplevelser och gemenskap och har ett brett utbud av cirklar, utbildningar och kultur över hela landet. Ett studieförbund som lyfter fram livsfrågor, mångfald och globala frågor. sensus.se