Musik i sommarkväll – juni

Program

Söndag 2 juni, 19:00, Bräcke kyrka. Körkonsert med Bräcke kyrkokör. Astrid Åslin Kardin, piano. Per-Olov Olsson, bas. Fri entré – kollekt.

Torsdag 6 juni, 18:00, Brunflo kyrka. Brunflokören sjunger jazz. Brunflokören, under ledning av Anna Tirén, sjunger sånger av Riedel, Dominique med flera. Solister ur kören och Sara Holmlund, saxofon och sång. Ester Mellberg piano, Stieg Rennetraum slagverk, Dan Svedberg bas, Sara Holmlund saxofon.

Brunflokören

Lördag 8 juni,18:00, Ragunda kyrka. Personalkonsert med kyrkomusiker och annan personal från Sydöstra Jämtlands pastorat

Tisdag 11 juni, 19:00, Sundsjö kyrka. Musik i sommarkväll. Medverkande: Revsund-Sundsjö sångkör, Sara Gustafsson, Jesper Nilsson, Jonna Hylen och Alexander Björklund

Torsdag 13 juni, 19:30, Hackås kyrka. Konsert med Ingrid Hällberg, Gölin Hällberg och Sanna Magnusson. INTRÄDE: 80:-. Biljetter köpes på tickster.com

Ingrid Hällberg, Gölin Hällberg och Sanna Magnusson. Foto: Ingrid Hällberg, Sofia Björid

Lördag 15 juni, 18:00, Marieby kyrka. Lovisa Holten och Anna-Lisa Hellqvist.
Stämningsfull americana i akustisk tappning. Med blandad repertoar ur förebilders kataloger och låtar ur egna fickor kommer folkrock och americana mötas i målande texter och unika melodier.

Lovisa Holten & Anna-Lisa Hellqvist. Foto: Tanja Berkö

Onsdag 19 juni, 19:00, Borgvattnets kyrka. Sång och musik av Marie Källström och Eva-Lotta Norell.

Torsdag 20 juni, 19:00, Ovikens nya kyrka. Pianokonsert med församlingens kantor Anders Nilsson. Musik av Mozart, Schumann, Grieg och Peterson Berger.

Lördag 22 juni, 11:00, Singsjöns bystuga. Gudstjänst med sång och musik av bygdekören.

Lördag 22 juni, 18:00, Näs kyrka. Musikgudstjänst i midsommartid, Näs spelmän med vänner. Mariann Nilsson, Lena Severin, Viktoria Sätter, Urban Carlsson.

Söndag 23 juni, 11:00, Brunflo kyrka. Musikgudstjänst. Marie Markusson, Berfin Hacyusuf och Anna Tirén spelar musik av Peterson-Berger och Grieg.

Onsdag 26 juni, 18:00, Fors kyrka. Salongsorkestern Kaprifol från Ådalen, stråkar, piano och sång.

Salongsorkestern Kaprifol. Foto: Anna Berg

Onsdag 26 juni, 19:00, Åsarne gamla kyrka. ”Vallmusik” en magisk konsert i kyrkan på höjden, med tongångar från somrarnas fäbodliv. Torkel Johansson, riksspelman från Åre spelar ko- och bockhorn, granhorn, näverlur, nävertrumpet, kornett och getklocka.

Torsdag 27 juni, 18:00, Klövsjö kyrka. ”Från svensk visa till italiensk glöd”, Sonny Wallentin och Eva Sääf-Wallentin.

Sonny Wallentin och Eva Sääf-Wallentin.

Torsdag 27 juni, 19:00, Hunge kapell. Musik i sommarkväll med Sommarspelmanslaget. Kaffeservering.

Torsdag 27 juni, 19:00, Lockne kyrka. Fantasi för en flöjt, Kristine West är blockflöjtist och traversflöjtist med rötter i Hälsinglands folkmusik och med fokus på den tidiga musiken och de tidiga flöjterna.

Fantasi för en flöjt med Kristine West. Foto: Elias Gammelgård

Lördag 29 juni, 18:00, Näs kyrka. "Sänd mig" - Lena Severin spelar musik med vandringstema på läktarorgeln och det nya pianot i Näs kyrka.

Lördag 29 juni, 18:00, Heliga Ljusets kyrka. Flöjtisten John Pettersson och organisten Marie Ottosson bor i Sundsvall. De började att spela tillsammans för fem år sedan. Deras intention är att ge människor en fin musikupplevelse med högklassig musik. I konserten ”Music we all love” blir det stora skiftningar och överraskningar med allt i från Toccata och fuga av Bach till One note samba av Jobim.

Dovemusic

Fri entré till alla konserter (om inte annat anges) tack vare Svenska kyrkans fantastiska medlemmar.

Samarbetspartner i Kultur

Sensus erbjuder mötesplatser för lärande, upplevelser och gemenskap och har ett brett utbud av cirklar, utbildningar och kultur över hela landet. Ett studieförbund som lyfter fram livsfrågor, mångfald och globala frågor. sensus.se