Foto: Ann-Marie Thörne

Sommaraktiviteter i Hackås pilgrimscenter

Under sommaren bjuder vi på flera aktiviteter i Hackås Pilgrimscenter. Arrangemangen är gratis och fika köper var och en i Himmelrikets café! Varmt välkomna!

Invigning av pilgrimsrummet
Onsdag 26 juni, 14:00

Vi inviger övernattningsrummet för pilgrimer i kyrkstallarna.

Torka råvaror inför vandring
Söndag 30 juni, 14:00

Ann-Marie Thörne berättar om hur och vilka råvaror vi kan torka för att på bästa sätt göra egen mat till våra vandringar. Vi pratar teori och Ann-Marie bjuder på lite provsmak.

Pilgrimsleder och vandring ur ett teologiskt perspektiv
Torsdag 18 juli, 18:00

Gunilla Jansson reflekterar kring teologin kring våra Pilgrimsleder och pilgrimsvandring till Nidaros.

Musikcafé
Lördag 20 juli, 13:00

Nostalgibandet Reminders spelar låtar från bl.a. 60-talet, kombinerat med gott fika i Himmelrikets café.

Musikcafé
Lördag 27 juli, 13:00

Musik med Jämtländsk touch på något vis... kombinerat med gott fika i Himmelrikets café.

Pilgrimsmusik med Trebadurerna
Lördag 3 augusti, 13:00

Under 90-talet rustades lederna och det var mycket aktivitet runt pilgrimsvandring i vårt område. Trebadurerna spelade in en skiva med pilgrimsmusik, vi får lyssna på bl.a. den.

Guidning av Hackås kyrka
Onsdagar vecka 26-33, 15:00

Sydöstra Jämtlands pastorat i samarbete med Mid Sweden 365, Friluftsfrämjandet och Sensus.

Samarbetspartner i Kultur

Sensus erbjuder mötesplatser för lärande, upplevelser och gemenskap och har ett brett utbud av cirklar, utbildningar och kultur över hela landet. Ett studieförbund som lyfter fram livsfrågor, mångfald och globala frågor. sensus.se