Berg, Hackås, Oviken-Myssjö, Rätan-Klövsjö och Åsarne församlingar

Busöndag i Arådalen

Varmt välkommen till Busöndag i Arådalens kapell, 11 augusti, 12:00. Dagen innehåller bl.a. gudstjänst, fika, samt invigning av utställningen ”Giesie - Sommar” med konst, nyskriven musik, berättelser och mingelmat. Bussmöjligheter finns. Föranmälan senast 8 augusti.

Musik i sommarkväll

Här samlar vi våra musikevenemang i sommar. Ett tillfälle att åka runt och få se våra vackra kyrkor i sommartid och samtidigt njuta av musik i olika former.

Anmäl dig till våra konfirmationsgrupper

Här hittar du våra konfirmationsgrupper. Välkommen med din anmälan!

Lanseringshelg: Nya testamentet på sydsamiska

Söndagen den 25 augusti 2024 kommer Nya testamentet på sydsamiska tas emot vid en högtidlig gudstjänst i Stora kyrkan i Östersund. Se mer information på Östersund församling.

Sommarkollo i Klövsjö eller Hoverberg

Går du i åk 4-6 eller åk 1-3? Tycker du om sång, musik, leka och lära känna nya kompisar? Gillar du att göra utflykter och vandra i naturen? Är du nyfiken på grejen med Gud, Jesus och sånt? Välkommen på kollo i Klövsjö eller Hoverberg i sommar.

Lokalförsörjningsplan

Just nu pågår arbetet för fullt med att ta fram en lokalförsörjningsplan i Sydöstra Jämtlands pastorat. Syftet är att hitta balans mellan de lokaler vi har och de lokaler vi behöver. Nu har du chansen att påverka. Varmt välkommen på någon av våra träffar. Din närvaro och röst är viktig i processen.

Nu är pärlstigen i Hoverberg invigd!

Lördag 5 augusti invigdes pärlstigen i Hoverberg vid Bergs kyrka.

Boka dop direkt på hemsidan

Nu kan du enkelt och smidigt boka dop direkt på vår hemsida. Via tjänsten "Boka dop" kan du se alla lediga doptider och preliminärboka en tid.