Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

Gemenskap är viktigt för människor och vi har många mötesplatser för vuxna och daglediga, med olika innehåll. Ansvariga är oftast diakonerna.

Allergisk? Fråga oss om vad maten/fikat innehåller!

Samtalsgrupp i Åsarne

Kyrkspanarna, en studie och diskussionsgrupp kring frågan om kyrkans framtid. En grupp för reflektion över kyrkans nu och framtid och för studier av olika historiska företeelser, bibliska och kyrkohistoriska. Vi ses varannan vecka september– april.

Sång för alla

En öppen allsångsverksamhet för sångglada och nyfikna. Vi träffas varannan tisdag i Åsarne församlingshem klockan 18:30–20:00.

Gårdsträff i Åsarne

En öppen allsångsverksamhet för sångglada och nyfikna i kombination med fika och samtal.

Samtalsgrupp i Svenstakyrkan

I skärningspunkten kyrka, kultur och konst. Tillsammans med Equmeniaförsamlingen. Vi träffas 3–4 träffar per termin.

Mitt-på-dagen-träff i Vigge bygdegård

För alla daglediga. Vi har varannan vecka soppa med smörgås och kaffe med kaka samt musikunderhållning.

Kyrktorget i Svenstakyrkan

En gemenskapsverksamhet för daglediga varje vecka i Svenstakyrkan med kaffe, smörgås, kakor och godsak. Vi börjar med andakt och övergår till kafferep.

11-kaffe i Rätan

Denna verksamhet har pågått i snart 100 år! Det började som kyrkans syförening och övergick till kaféverksamhet efter hand. Vi ses varannan torsdag och börjar med sittgympa. Sedan fikar vi kaffe, smörgås och gokaka. Vi avslutar med psalmsång och bön. Vi brukar även varje sommar göra en utflykt tillsammans.

Tisdagsträffen i Klövsjö på Föreninga

Fika, lättgympa och samvaro. Vi ses kl. 10-12. Uppehåll v. 10 och 14.

Retreat i Åsarna

Varannan vecka är det retreat i Åsarne kyrka. Öppen verksamhet förlagd efter arbetstid.

Internationella gruppen i Berg

Vi har insamlingar som julbord och tidigare modevisning med lokala entreprenörer. Till julbordet gör vi all mat själv – korv, köttbullar, grynost, tunnbröd med mera. Alla medel skickas till ACT.  Lotter som sålts i förväg med ett stort prisbord av skänkta saker. Vi träffas lite oregelbundet.

Träffpunkten i Myrviken

Mötesplats med tema för dagen och de goda samtalen kring kaffebordet. Olika aktiviteter som erbjuds är exempelvis musikunderhållning 1 gång/månad, berättande, allsång, pyssel, delaktiga inför gudstjänst att då få önska psalmer.

After work

Torsdagar 13:00-14:00 på Föreninga Klövsjö. Start torsdag 28 september.
Olika tema varje vecka. Fika från kl. 12:30. Kontaktperson Emma Waara 0682-41 33 92. Höstens program kommer inom kort.