Program i Lindgården

Föreläsningar, Soppa-samtal samt Kyrkkaffe.

- Föreläsningar -

Ti 6/2 18:30 Där pendeln har sitt fäste - om ansvar, hopp och tillhörighet
Föreläsare, Mikael Kurkiala, docent i kulturantropologi samt forskare och omvärldsbevakare vid enheten för forskning och analys, Uppsala universitet.

Ti 5/3 kl. 18.30 Kompass framtiden - fågor om kyrkans väg framåt.
Föreläsare, Jonas Eek, domprost i Storkyrkan.

Ti 23/4 kl. 18.30 Handling och bön må bli ett.
Föreläsare, Syster Karin från Alsike kloster

Ti 7/5 kl. 18:30 Kyrka och diplomati. Svenska kyrkans utlandsförsamlingar under 1900-talet.
Kyrka och diplomati. Svenska kyrkans utlandsförsamlingar under 1900-talet. Föreläsare, Fredrik Santell, teol dr och präst i Täby församling.

Ti 28/5 kl. 18.30 Andlig vägledning i ignatiansk anda - relevant i vår tid? Vad, varför, hur, för vem och på vilket sätt?
Föreläsare, Lotta Crispin Back, präst och biträdande kyrkoherde i Täby församling.

- Soppa och samtal -

Fördjupande samtal efter högmässan i Täby kyrka.
Trevlig samvaro där vi i lättsam anda utbyter tankar och idéer i teologiska samtal.
Söndagar kl. 12 den 18/2, 24/3, 28/4, 19/5

- Kyrkkaffe  -

Kyrkkaffe serveras varje söndag efter  högmässan i Täby kyrka. En del söndagar har speciella program med vernissage eller fika.

Sö 11/2 kl. 12 Kyrkkaffe med semlor och vernissage
Vernissage av ikoner med Albertus Pictor-motiv.

Sö 17/3 kl. 12 Kyrkkaffe med våfflor
Våfflor serveras till kyrkkaffet på Jungfru Marie bebådelsedag.

- Bibelsamtal -

fördjupande samtal om bibelns texter. Mer information kommer snart.

Träffar under våren: 9/4 och 21/5

Tro och tanke i Täby

Letar du efter fördjupning? Ett sammanhang? Pilgrimsvandringar? Eller kanske diskussionsgrupper?

Mötesplatser och grupper

Till kyrkan kan du komma och bara vara tillsammans en stund. Du kan få nya bekantskaper och vara med och hjälpa andra.