Jobba i Täby församling

Vill du arbeta för något du tror på och vara med och engagera dig för andra människor?

Är du intresserad av att jobba i Täby församling? På den här sidan publicerar vi våra lediga tjänster när vi söker nya medarbetare.

Att vara anställd inom Svenska kyrkan är att arbeta för något man tror på, och många gånger innebär det att möta människor i deras vardag eller vid livets stora högtider. Församlingens ledord är närvaro, öppenhet och hopp.

Inom hela Svenska kyrkan finns ungefär 23 000 anställda, de flesta i någon av de cirka 1 500 församlingar som täcker Sverige.

Täby församling motsvarar samma geografiska område som Täby kommun. Inom församlingen finns bland annat fem kyrkor samt kyrkogårdsförvaltning. Församlingens huvudsakliga arbetsplats finns i Tibble församlingsbyggnad, granne med Täby centrum som har byggts ut till ett stort centrumkomplex med ett enormt utbud.

Tack för att du visar intresse för att jobba i Täby församling! Vi har dock tyvärr inte möjlighet att ta emot spontana intresseanmälningar.

De lediga tjänster som utannonseras finns publicerade här på Täby församlings webb.

Täby församling

Växel för vidarekoppling

Direkttelefon till bokning av dop, vigsel och begravning samt lokaluthyrning.
Telefontider bokning:
Mån-fre 09.00-12.00 samt 13.00-15.00.

E-post för kontakt med Täby församling
tabyforsamling@svenskakyrkan.se

Leveransadress Täby församling/Tibble kyrka