Planeringsdagar? Lägerskola? Retreat? Hyr lägergården Karlberg

Härliga dagar med helpension på Väddö intill vida vidder med hav och skog. 107 bäddar fördelade på tre byggnader.

Tre olika byggnader

Det finns totalt 107 bäddar fördelat på tre byggnader. Karlberg bokas alltid med matservering och helpension ingår som standard i priserna. Huvudbyggnaden och Skeppet är tillgänglighetsanpassade.

Huvudbyggnaden

(20 bäddar) 8 enkelrum, 2 dubbelrum, 2 fyrbäddsrum. Fyrbäddsrummen består av två separata rum med gemensam toalet och hall.

Dubbelrummen är tillgänglighetsanpassade.

Samtliga rum i huvudbyggnaden har egen dusch och toalett.

Här är också storköket och matsalsrestaurangen belägna med plats för 100 personer. Det finns också en stor uteplats intill.

Priser: Enkelrum 1 050 kr

Del i dubbelrum 850 kr

Del i 4-bäddsrum 750 kr

Skeppet

(80 bäddar) 20 fyrbäddsrum fördelat på två korridorer. Varje korridor har gemensamma toalettutrymmen och duschrum. Det finns även en tvättstuga att låna efter överenskommelse
Pris:
Del i 4-bäddsrum 650 kr.

Skeppet har även 2 samlingssalar med AV-utrustning, Havsörnen och Måsen, 2 mindre grupprum samt en pysselverkstad.
Priser:
Havsörnen 500 kr/dag Tillgång till projektor och högtalaranläggning*.

Måsen 500 kr/dag Tillgång till projektor och högtalaranläggning*.

Myran 500 kr/dag För teckning och måleri, visst material ingår.

Grävlingen och Älgen 300 kr/dag. Mindre grupprum.

*Medtag egen PC

Vänligen notera att samtliga priser baseras på att besökarna själva grovstädar sovrummen innan avresa. Bastun sopas ur efter användning.

OBS: Med reservation för ändringar i prissättningen.

Tider för måltider

Frukost kl. 08.00-09:00
Lunch kl. 12.00
Middag kl. 17.00
Önskas andra måltidstider, tag kontakt med köket för överenskommelse.

Offertförfrågan – bokning – betalning

Karlberg är älskat av generationer ungdomar som vistats där på olika läger och sammankomster. Täby församling har en egen omfattande lägerverksamhet under året, men vill gärna ha möjlighet att välkomna externa gäster till vår fantastiska miljö på Karlberg.

För offertförfrågan och tillgänglighet, kontakta bokningen.

Direkttelefon 08-580 035 05
Telefontider: Mån-fre 09.00-12.00 samt 13.00-15.00.
Eller mejla till: tabyforsamling@svenskakyrkan.se.

För övriga frågor gällande lägergården Karlberg, kost & logi, kontakta gårdsansvarig Åsa Piponius asa.piponius@svenskakyrkan.se, tel. 08 580 035 44.

Vid offertförfrågan behöver följande uppgifter anges:

• Kontaktuppgifter och faktureringsadress samt namn på kontaktperson/lägeransvarig
  • Antal deltagare
  • Eventuell allergi/specialkost
  • Ankomsttid och avresetid
  • Andra önskemål om måltidstider
  • Vilken rumstyp och antal rum som önskas

Bokningsbekräftelse skickas till beställaren via mejl. Beställaren bekräftar bokningen via mejl.

Bokningen faktureras beställaren då skriftlig bekräftelse på offerten är mottagen.

Avbokning kan göras kostnadsfrit 30 dagar innan ankomstdagen. Vid avbokning efter 30 dagar innan ankomst, återbetalas 50 % av totala beloppet. Avbokning efter 5 dagar innan ankomst återbetalas ej i normala fall.

Foto: Simon Dunder
Foto: Björn Hallström

Gårdsplanen och omgivningarna

Det finns stora öppna gräsytor med möjlighet till lek och aktivitet, fotbollsmål samt olika trädgårdsspel. Det finns en grillplats, lekplats samt en vedeldad bastu vid badplatsen.

Pris bastu 300 kr, ved ingår.

Ett utomhuskapell finns för gudstjänst och andakt och kan nytjas efter separat överenskommelse.

Båtverksamhet

På Karlberg finns kanoter och mindre segelbåtar. Det finns alla möjligheter för ungdomar att lära sig mer om sjöliv.

Kanoter bokas i förväg och vi har 17 st.
Pris 100kr/st, flytvästar ingår.

Segelbåtar kan endast bokas tillsammans med instruktör och på separat förfrågan.

Foto: Simon Dunder

Vägbeskrivning till Karlberg

Karlberg församlingsgård
Karlbergsstigen 1 764 53 Björkö

Med bil
E 18 till Norrtälje, väg 76 mot Gävle. När väg 76 viker mot Gävle, fortsätt rakt fram, väg 283. C:a 25 km norr om Norrtälje tag av höger mot Björkö-Arholma kyrka, Östersjö mm.
Följ skyltning mot Östersjö. När ni passerar Björkö-Arholma kyrka är det c:a 5 km kvar. Ta av till höger: Karlberg 2 km.
Följ skyltarna mot Karlberg.

Med SL
SL-buss 636, kontakta SL för exakta busstider. Stig av vid hållplats Sjöängen. Promenad c:a 2 km.