Jakten på de rätta svaren

Häng med och leta skatter i och upptäck kyrkorna i bygderna kring Tidaholm! Hela familjen kan vara med. Det finns kluringar och tävlingar för både liten och stor.

Smaka på det ordet, skattjakt! Ett ord som smakar spänning, äventyr, nyfikenhet och skattkistor!

Även i år blir det skattjakt för både barn och vuxna. Håll utkik efter skattjaktshäftet i brevlådan, i kyrkorna eller i Kyrkans hus. Svara på frågor, hitta saker – kanske en skattkista som är gömd någonstans? Bingo i kyrkorna, samla poäng, pyssel med mera. Mobilen kan vara bra att ha med sig (eller att någon i familjen har det).

Alla som är med och skickar in sin medverkan i skattjakten är med i utlottning av presentkort på Tidaholms handel.

Sommaren 2023 var familjen Johansson med och letade skatter i kyrkorna.

– Alla kyrkor vi besökte var fina. Den i Dimbo har vi besökt flest gånger och det är kanske en av de finare. Äldste sonen Olle, 6 år, tyckte bäst om att leta efter skattkistorna och att klättra upp i kyrktornen. Yngste sonen Melker, 2 år, gillade de öppna ytorna i kyrkan för där kunde han springa loss.

Har du inte möjlighet att ta dig runt i kyrkorna, men vill vara med ändå, hittar du allt du behöver för att vara med och tävla här.

Skattjakten pågår under sommarlovet. Lycka till och välkommen till kyrkorna för att gå på skattjakt!

Text: Peter Håkansson