Volontärer i svarta förkläden med Svenska kyrkan Tidaholms logga på hjälper torgcafékunder.
Foto: Tone Westerlund

Torgcafé i Kyrkans hus

Välkommen till Torgcafé varje onsdag kl. 9-12 i Kyrkans hus, Tidaholm!

Sedan 1990 har Torgcaféet varit en stadig punkt för många tidaholmare.

Torgcaféet är öppet kl. 9.00-12.00 och då kan du fika Fairtrade-märkt kaffe och hembakt fikabröd till mycket bra priser.

Torgcaféet drivs av volontärer och allt överskott går till välgörande ändamål. Över två miljon kronor så här långt!

Två äldre kvinnor står bredvid varandra, de är utomhus och i bakgrunden syns en kyrka.

Torgcafé i Kyrkans hus - en kaffedoftande oas i Tidaholm

Äntligen är Torgcafét i Kyrkans hus tillbaka igen! Efter flera års paus och väntan på nya lokaler sjuder det nu av liv i Kyrkans hus på onsdagsförmiddagarna. Alla de ideella som bakat och förberett, gästerna som väntat och längtat efter caféet delar med sig av sina tankar och känslor kring denna betydelsefulla oas och mötesplats i Tidaholms centrum.

I kartan kan du läsa mer om Kyrkans hus och hur du hittar hit: