Kyrkor, kyrkogårdar och församlingshem

I Tierp-Söderfors församling finns två kyrkor: Tierps kyrka i Kyrkbyn och Söderfors kyrka. Vid varje kyrka finns ett församlingshem som rymmer verksamhet, expedition och arbetsplatser.

Tierps kyrkogård

Tierps kyrka

Tierps sockenkyrka -en av de största landsortkyrkorna i Uppland

Söderfors kyrka

Söderfors kyrka- en av de första kyrkorna i nyklassicistisk stil.

Tierpsgården

Församlingshemmet i Tierps kyrkby som rymmer både verksamhet och expedition och arbetsplatser.

Söderfors församlingshem

Ursprungligen en prästgård som numera rymmer en stor del av församlingens verksamhet i Söderfors.

Storyspot - våra kyrkor berättar

Ladda ner appen Storyspot och yssna på spännande berättelser från Tierps sockenkyrka och Söderfors kyrka! "Änglarna tar ton i Tierps kyrka" och "Kamp för kärt konstverk i Söderfors kyrka"

Gamla kyrkogården i Söderfors, gravar i förgrunden

Gravvårdar värda att bevara

Kulturhistoria på våra kyrkogårdar

Filmer med Karl Erik Berglin

Här kan du se film från kyrkogårdsvandring med Karl Erik Berglin på Tierps kyrkogård i Kyrkbyn.

Filmer med Gunnar Thollander

Här kan du se film från kyrkogårdsvandring med Gunnar Thollander på Söderfors kyrkogård.

Lokaluthyrning

Vill du hyra Söderfors församlingshem eller Tierpsgården?