Lyssna

Körsång

Musiken har alltid varit en viktig del av kyrkan. Förutom kyrkomusikens givna plats i gudstjänsten finns även en gedigen verksamhet av körsång hos oss i Tierps pastorat.

Visste du att det finns massor av hälsofördelar med att sjunga i kör? Sången gör dig gladare, att du stressar mindre, andas bättre och stärker din känsla av närvaro vilket kan behövas i vår ofta alltför hektiska vardag.

Svenska kyrkan har alltid varit en av de största arrangörerna av körverksamhet. Från klassiska verk till ljudet av orgel och stråkar till svängig gospel, jazz och pop – utbudet är brett och vi tror att det finns något som faller just dig i smaken!

Läs mer om våra olika körer genom att klicka dig vidare på länkarna nedan.

Västlands kyrkokör

Västlands kyrkokör är en blandad kör på alla sätt – herrar och kvinnor i alla åldrar och repertoaren spänner från musikal och schlager till mer traditionell kyrkomusik.

S:t Olofskören

S:t Olofskören består av dam- och herrstämmor och är till för dig som har sångvana. Med bas i Hållnäs-Österlövsta församling medverkar kören i gudstjänster, konserter och vid kyrkoårets högtider.

Tierps damkör

Tierps damkör är för dig som identifierar dig som kvinna och vill sjunga flerstämmigt i olika genrer. Kören ingår i pastoratets rika gudstjänst- och konsertliv.

Tierps manskör

Tierps manskör är ett samarbete mellan Tierps pastorat och föreningen Tierps manskör. Kören är en traditionell manskör som grundades 1935. Kören sjunger fyrstämmigt och repertoaren sträcker sig över många genrer.

Barnkörer

I Tierps pastorat har vi kombinerade kör- och barngrupper för barn i olika åldrar. Till dessa grupper är alla välkomna, men anmälan krävs.